Tjänsten Smart portal byter namn till Velory. Samma smarta funktioner men i en ännu bättre paketering.

Velory.

Velory.

Velory är en Employee Experience Platform som automatiserar inköp av hårdvara, mjukvara och tjänster, så att du kan fokusera helt och fullt på din kärnverksamhet. Få fullständig överblick över alla enheter och licenser, spara tid och förenkla för alla att göra ett riktigt bra jobb.

Administrera hårdvara och mjukvara

Spara tid och få kontroll på kostnader

Spara tid och få kontroll på kostnader

Få en full överblick över vad alla använder och till vilken kostnad. Med tydliga policys och smarta attestflöden blir administrationen enkel, och du köper eller leasar bara det som behövs.

Hand som gör fredstecken

Låt dina medarbetare välja

Ge alla anställda en snabb onboarding och en möjlighet att välja sina arbetsverktyg innan första arbetsdagen. De kan enkelt uppgradera och välja den teknik de verkligen vill ha, med ett litet löneavdrag på bruttolönen.

Kanin som hoppar.

Öka produktiviteten

Genom att tillhandahålla rätt verktyg från början ökar du produktiviteten och motivationen inom företaget. Och med automatiserade arbetsflöden, bra service och support kan ni fokusera mer på er kärnverksamhet.

Se hur Velory kan förenkla för dig och samtidigt bidra till en mer hållbar (arbets)värld.

Med Velory får du full överblick och allt samlat på ett ställe.

Velory gränssnitt på en MacBook.

Det är detaljerna som räknas

Med Velory har du tillgång till all information och data du behöver, så du har stenkoll på vem som har vad.

Siffror ljuger aldrig

Få aktuella värderingar på era enheter och ett förutsägbart kassaflöde vid inköp av IT-utrustning.

Du väljer, de vrakar

Anpassa ditt företags shop med en budget och ett urval av produkter och med ett inbyggt attesteringsflöde är det enkelt för anställda att lägga ordrar och för chefer att godkänna eller avvisa.


Startkit för nyanställda

Erbjud en proffsig upplevelse för nyanställda med ett skräddarsytt startpaket och leverera rätt hårdvara och mjukvara innan första arbetsdagen.

Velory gränssnitt på en MacBook.
Skapa en skräddarsydd shop för ditt företag

Skapa en skräddarsydd shop för ditt företag

Få en tydlig bild av kostnaderna och låt dina medarbetare se vilka produkter som finns att välja på inom en given budget, samt vilka olika betalningsmöjligheter som erbjuds.

Frågor och svar

Hur kommer vi igång med Velory?

Det finns flera tillvägagångssätt. Om ni redan har en inventarielista i exempelvis Excel så går den att läsa in. Det går också att bjuda in användare via mail som själva får fylla i serienummer på sin enhet. Alternativt att ni manuellt fyller i modell och serienummer för alla enheter ni köpt hos oss för att sedan själva matcha serienummer med rätt användare. Efter det sätter vi tillsammans upp policys och rutiner för inköp och så vidare. Kontakta oss så hjälper vi er gärna att komma igång.

Ja, Velory är förberett för det. Du kan lägga upp ett eget register och anställda för att sedan se värdet i realtid.

Det finns flera möjligheter som att byta in hårdvaran mot restvärde, föra över den till en annan i företaget, köpas ut av den anställde eller arkiveras för framtida allokering.

Macforum är Sveriges ledande Apple-återförsäljare med butiker, auktoriserad service, utbildningar och företagslösningar.

Bli först med nyheterna:

FacebookInstagramYoutubeLinkedin
Visa
Mastercard
American Express
Klarna
Postnord
Bring

© 2025 Macforum AB, Alla rättigheter förbehålls