Följ stegen nedan för att ditt serviceärende hos oss ska bli så lyckat och smidigt som möjligt.
Du måste stänga av Hitta-funktionen och aktiveringslåset på din enhet innan den skickas in. Vi kan inte påbörja ditt ärende om aktiveringslåset är på.
För att ditt ärende ska komma fram till oss måste du skicka med Postnord företagspaket till din valda serviceverkstad. Rek brev eller MyPack får inte användas.
Här kan du själv skapa ditt serviceärende och skicka in din enhet till våra servicecenter. När vi har mottagit din försändelse kommer en av våra auktoriserade tekniker att undersöka din enhet. Efter undersökning skickar vi ett kostnadsförslag till dig som du sedan får ta ställning till och godkänna innan vi påbörjar service.
Efter några enkla steg är ditt serviceärende hos oss färdigt.
*För att ditt ärende ska komma fram till oss måste du skicka med PostNord företagspaket till din valda serviceverkstad. Rek brev eller MyPack får inte användas.
Är första gången du anmäler ett serviceärende i vår portal klickar du på knappen "Registrera ett konto". Annars loggar du in på ditt befintliga konto med ditt användarnamn/e-postadress. Följ sedan instruktionerna i portalen. Kom ihåg att du måste välja det servicecenter som du vill skicka ditt serviceärende till.
Är det första gången du skapar ett serviceärende hos oss måste du skapa ett nytt användarkonto i vår portal för att hantera dina serviceordrar. Service och försäljning är två olika avdelningar med olika system och det finns ingen koppling mellan vår e-handel och vårt servicesystem. Det går därför inte att logga in med samma kontouppgifter som i vår e-handel.
När du fyllt i alla uppgifter i vår serviceportal visas adressen som din enhet ska skickas till beroende på vilket servicecenter du har valt. Skriv ut din orderbekräftelse genom att klicka på "Visa order som PDF". Packa enheten noggrant tillsammans med orderbekräftelsen och skicka din enhet med Postnord Företagspaket (rekommenderat brev eller MyPack får inte användas) till oss på den angivna adressen. Du som kund står för fraktkostnaden.
Om en försändelse försvinner så vilar ansvaret på dig som avsändare att starta ett reklamationsärende hos PostNord. En checklista över vad du ska tänka på inför en eventuell reklamation finns här: www.postnord.se/kontakta-oss/reklamera/checklista
Kom ihåg att alltid spara kvittot i samband med inlämning hos ett ombud!
I vår portal klickar du på länken "Kontrollera orderstatus" alternativt klickar här. Ange ordernummer och ditt efternamn, klicka sedan på "Visa orderstatus". Vi kontaktar dig så snart ditt ärende är påbörjat. Efter undersökningen är klar skickar vi ett kostnadsförslag via mail som du kan godkänna eller neka genom att svara på mailet utan att ändra ämnesraden. Vi aviserar även via SMS att vi kontaktat dig.
Efter undersökningen är klar skickar vi ett kostnadsförslag via mail och en avisering via SMS. Du kan godkänna eller neka kostnadsförslaget genom att svara på mailet utan att ändra ämnesraden. Har du frågor eller funderingar innan du bestämmer dig svarar du bara på vårt mail.
Hittar du inget e-postmeddelande från oss i din inkorg ber vi dig att kolla i skräpposten innan du kontaktar oss.
Undersökningsavgift och returfrakt tillkommer på alla ärenden, se prislista här. Efter att du har accepterat ditt kostnadsförslag skickar vi betalningsanvisningar när ditt serviceärende är klart. Efter betalning skickas ärendet tillbaka till dig. Vi kan erbjuda betalning via Klarna för privatpersoner och betalning via faktura till företagskunder.
© 2025 Macforum AB, Alla rättigheter förbehålls