AppleCare för AirPods

  • Apple-certifierad service and support

  • Prioriterad tillgång till teknisk support

  • Skydd för obegränsat antal olycksrelaterade skador och upp till två fall av stöld eller förlust per 12 månader

  • Batteriservice

  • Hårdvara som täcks

    • Dina AirPods eller Beats-hörlurar
    • Batteri
    • Inkluderad USB laddningskabel
    • En självrisk tillkommer vid varje fall på 249 kr.

  • Mjukvarusupport

    • Siri
    • Bluetooth-anslutning
  • Inlämningsservice

    Ta dina hörlurar till en Apple Store eller en Apple Authorized Service Provider.

  • Express-service

    Apple skickar en utbytesenhet så du slipper vänta på reparationen.

  • Reparation via postinskick

    Skicka in dina hörlurar med en förbetald fraktlåda som tillhandahålls av Apple.

  • Köp nu

    Lägg till AppleCare+ när du köper hörlurar online eller i butik.

    Lägg till AppleCare+
  • Köp senare

    Lägg till AppleCare+ inom 60 dagar från ditt köp av hörlurar online på mysupport.apple.com, via en parad iPhone, i en Apple Store, eller via telefon på 020 100 529.

  • Vi är en auktoriserad Apple-servicepartner. Våra tekniker är Apple-certifierade, så du kan lita på oss med alla dina Apple-enheter. Vi använder äkta Apple-delar för att utföra Apple-certifierade reparationer. Våra reparationer är garanterade i 90 dagar eller under den återstående tiden av din Apple-garanti eller AppleCare+-täckning, beroende på vilket som är längre.

Innehåll som kan döljas

Servicetäckningen gäller endast för enheter som omfattas av skyddet samt medföljande originaltillbehör och omfattar (i) material- eller tillverkningsfel, (ii) batterier som har kvar mindre än 80 % av den ursprungliga kapaciteten och (iii) ett obegränsat antal fall av oavsiktlig skada. Oavsiktlig skada avser fysiska hanteringsskador som beror på oväntade och icke avsiktliga händelser. Ersättningsutrustningen som Apple tillhandahåller som en del av reparations- och ersättningstjänsten kan innehålla nya eller använda originaldelar från Apple. Alla delar har testats och uppfyller Apples funktionskrav. Det tillkommer ingen självrisk för mekaniska fel. För varje fall av oavsiktlig skada tillkommer en självrisk samt eventuell moms. Fullständig information finns på apple.com/legal/sales-support/applecare/applecareplus/se. 

Avgifter för lokalsamtal kan tillkomma. Telefonnummer och öppettider kan variera och ändras.

Expressutbytestjänsten erbjuds beroende på tillgänglighet, kapacitet och lokala lagar vid tidpunkten då du önskar använda tjänsten. För expressutbytestjänst gällande hårdvaruskydd vid oavsiktlig skada på den utrustning som skyddet gäller (utom medföljande tillbehör) tillkommer alltid den självrisk som gäller för övriga oavsiktliga skador och inte den självrisk som gäller för skador på skärmen eller glaset på baksidan. Om din enhet ersätts via expressutbytestjänsten blir den ursprungliga produkten Apples egendom. Ersättningsprodukten blir din egendom och den produkt som skyddet täcker. Du ansvarar för att säkerhetskopiera all mjukvara samt alla data och lösenord som finns på din ursprungliga enhet.

Förmånerna i AppleCare+ gäller utöver de rättigheter du redan har enligt konsumentköplagen vad gäller kostnadsfri reparation, byte, prisavdrag eller återbetalning av försäljaren, för varor som inte stämmer överens med säljavtalet inom tre år från leveransdagen. Konsumenten kan även rikta sina anspråk mot tillverkaren om försäljaren saknar medel, har lagt ner verksamheten eller inte kan hittas. Mer information finns på (länk till http://www.apple.com/se/legal/statutory-warranty/). AppleCare-abonnemang är separata från och gäller utöver Apples begränsade garanti. AppleCare+ gäller under förutsättning att du godkänner villkoren. Du behöver inte köpa skyddet för att köpa en enhet. Fullständiga villkor finns på apple.com/legal/sales-support/applecare/applecareplus/se.