AppleCare för iPad

  • Apple-auktoriserad service och support

  • Prioriterad tillgång till teknisk support

  • Täckning för obegränsat antal olycksfallsskador

  • Batteriservice

  • Hårdvaruskydd

    • Din iPad
    • iPad-batteri
    • Apple Pencil
    • Apple-tillverkat iPad-tangentbord
    • USB-kabel och strömadapter
    • Obegränsat antal olycksfallsskydd

    Självrisk:

    • Skada på skärm: 249 kr
    • Annan oavsiktlig skada: 849 kr

  • Mjukvarusupport

    • Användning av iPadOS och iCloud
    • Anslutning till trådlösa nätverk
    • Frågor om FaceTime, Keynote, Numbers, Pages och andra Apple-tillverkade iPad-appar

  • Globalt reparationsskydd

    Få tillgång till auktoriserad iPad-service även när du reser internationellt.

  • Inlämningsservice

    Lämna in din iPad hos en Apple Store eller en Apple-auktoriserad servicepartner.

  • Expressutbytesservice

    Apple skickar en ersättningsenhet så att du slipper vänta på reparationen.

  • Postservice

    Skicka in din iPad med ett förbetalt fraktpaket som du får från Apple.

  • Köp nu

    Lägg till AppleCare+ när du köper din iPad – online eller i butik.

    Lägg till AppleCare+ för iPad
  • Köp senare

    Du kan lägga till AppleCare+ inom 60 dagar efter ditt iPad-köp – online på mysupport.apple.com, direkt på din iPad, i en Apple Store, eller via telefon på 020 100 529.

  • Vi är en Apple-auktoriserad servicepartner. Våra tekniker är utbildade av Apple, så du kan tryggt lämna in alla dina Apple-enheter till oss.

    Vi använder äkta Apple-delar och utför Apple-certifierade reparationer.

    Alla reparationer är garanterade i 90 dagar – eller under återstoden av din Apple-garanti eller AppleCare+-täckning, beroende på vilket som är längst.

Innehåll som kan döljas

Avgifter för lokalsamtal kan tillkomma. Telefonnummer och öppettider kan variera och ändras. 

Expressutbytestjänsten erbjuds beroende på tillgänglighet, kapacitet och lokala lagar vid tidpunkten då du önskar använda tjänsten. För expressutbytestjänst gällande hårdvaruskydd vid oavsiktlig skada på den utrustning som skyddet gäller (utom medföljande tillbehör) tillkommer alltid den självrisk som gäller för övriga oavsiktliga skador och inte den självrisk som gäller för skador på skärmen eller glaset på baksidan. Om din enhet ersätts via expressutbytestjänsten blir den ursprungliga produkten Apples egendom. Ersättningsprodukten blir din egendom och den produkt som skyddet täcker. Du ansvarar för att säkerhetskopiera all mjukvara samt alla data och lösenord som finns på din ursprungliga enhet. 

Förmånerna i AppleCare+ gäller utöver de rättigheter du redan har enligt konsumentköplagen vad gäller kostnadsfri reparation, byte, prisavdrag eller återbetalning av försäljaren, för varor som inte stämmer överens med säljavtalet inom tre år från leveransdagen. Konsumenten kan även rikta sina anspråk mot tillverkaren om försäljaren saknar medel, har lagt ner verksamheten eller inte kan hittas. Här finns mer information:
http://www.apple.com/se/legal/statutory-warranty/. AppleCare-abonnemang är separata från och gäller utöver Apples begränsade garanti. AppleCare gäller under förutsättning att du godkänner villkoren. Du behöver inte köpa skyddet för att köpa en enhet. Fullständiga villkor finns på apple.com/legal/sales-support/applecare/applecareplus/se.