AppleCare för iPhone

  • Apple-certifierad service and support

  • Prioriterad tillgång till teknisk support

  • Skydd för obegränsat antal olycksrelaterade skador och upp till två fall av stöld eller förlust per 12 månader

  • Batteriservice

  • Hårdvaruskydd

    • Din iPhone
    • Batteriservice
    • Inkluderad USB-C till Lightning/USB-C kabel
    • Skydd för obegränsat antal olycksrelaterade skador och upp till två fall av stöld eller förlust per 12 månader. För varje fall tillkommer en självrisk på 249 kr för skärmskador och skador på baksida i glas och 849 kr för andra typer av skador.
  • Mjukvarusupport

    • iOS och iCloud
    • Anslutning till trådlösa nätverk
    • Frågor om Apple-appar
  • Service samma dag

    Få service samma dag i de flesta större storstadsområden världen över.

  • Inlämningsreparation

    Lämna in din iPhone till en Apple Store eller en auktoriserad Apple-servicepartner.

  • Express-service

    Apple kan skicka en ersättningsenhet så att du slipper vänta på din reparation.

  • Reparation via post

    Skicka in din iPhone med en förbetald fraktlåda som tillhandahålls av Apple.

  • AppleCare+

    AppleCare+ för iPhone inkluderar obegränsat antal olycksrelaterade skador.


    Självrisk:
    Skada på skärm eller baksida: 249kr
    Andra typer av skador: 849kr

  • AppleCare+ med stöld och förlust

    Få allt som ingår i AppleCare+ plus upp till två fall av stöld- eller förlustskydd per 12 månader.


    Självrisk:
    Skada på skärm eller baksida: 249kr
    Andra typer av skador: 849kr

    Stöld eller förlust: 1 595kr

  • Varje händelse omfattas av avgifterna som anges ovan, plus tillämplig skatt. Skydd för stöld och förlust kräver att du har Hitta min iPhone aktiverat på din enhet vid tidpunkten för förlust eller stöld och under hela skadehanteringsprocessen.⁴

  • Köp nu

    Lägg till AppleCare+ eller AppleCare+ med stöld och förlust när du köper en iPhone online eller i butik.

    Köp AppleCare+ nu
  • Köp senare

    Lägg till AppleCare+ eller AppleCare+ med söld och förlust inom 60 dagar efter ditt köp av iPhone online, på mysupport.apple.com, på din iPhone, i en Apple butik, eller via telefon på 020 100 529.

  • Vi är en auktoriserad Apple-servicepartner. Våra tekniker är Apple-utbildade, så du kan lita på oss med alla dina Apple-enheter. Vi använder äkta Apple-delar för att utföra Apple-certifierade reparationer. Våra reparationer är garanterade i 90 dagar eller under den återstående tiden av din Apple-garanti eller AppleCare+-täckning, beroende på vilket som är längre.

Innehåll som kan döljas

Avgifter för lokalsamtal kan tillkomma. Telefonnummer och öppettider kan variera och ändras.

Expressutbytestjänsten erbjuds beroende på tillgänglighet, kapacitet och lokala lagar vid tidpunkten då du önskar använda tjänsten. För expressutbytestjänst gällande hårdvaruskydd vid oavsiktlig skada på den utrustning som skyddet gäller (utom medföljande tillbehör) tillkommer alltid den självrisk som gäller för övriga oavsiktliga skador och inte den självrisk som gäller för skador på skärmen eller glaset på baksidan. Om din enhet ersätts via expressutbytestjänsten blir den ursprungliga produkten Apples egendom. Ersättningsprodukten blir din egendom och den produkt som skyddet täcker. Du ansvarar för att säkerhetskopiera all mjukvara samt alla data och lösenord som finns på din ursprungliga enhet.

Servicetäckningen tillhandahålls i enlighet med villkoren för AppleCare-abonnemangen som gäller för ditt land. Servicetäckningen utanför det land där du köpte ditt AppleCare-abonnemang kan inte garanteras. Tillgången till reparation eller byte kan variera beroende på enhetsmodell, tillämpliga lokala lagar samt kapaciteten hos de auktoriserade Apple-serviceställen som finns där servicen efterfrågas. Vissa servicealternativ kanske inte finns i alla länder eller områden. Om servicen är tillgänglig och en reparation är möjlig kan Apple, baserat på egen bedömning, erbjuda att reparera eller ersätta enheten med lokala modeller eller delar som uppfyller lokala standarder och bestämmelser. Modellerna och delarna kan skilja sig från den ursprungliga enheten vad gäller färg och/eller specifikationer. Möjlighet till ersättning av borttappade eller stulna enheter utomlands garanteras inte, erbjuds endast i mån av tillgänglighet och kan variera beroende på region, modell och enhetens konfiguration. Läs mer om villkoren som gäller i din region på apple.com/se/legal/sales-support/applecare/applecareplus.

Kan kräva verifiering av din enhet samt en undersökning och diagnostisering.

Anspråk vid stöld eller förlust gäller iPhone. För varje anspråk tillkommer en självrisk. När abonnemanget på AppleCare+ är aktivt och giltigt får du göra upp till två anspråk varje 12-månadersperiod.

För att du ska få ersättning vid stöld eller förlust måste Hitta vara aktiverat på enheten vid tiden för stölden eller förlusten. Hitta måste fortsätta att vara aktiverat och din enhet måste förbli kopplad till ditt Apple-konto så länge ärendet behandlas. Under behandlingen av ditt anspråk vid stöld eller förlust ombeds du att radera din saknade enhet, inaktivera den och överföra ägarskapet innan du kan få en ny enhet. När du har inlett en begäran om ersättning från Apple vid stöld eller förlust ombeds du att slutföra den på AIG:s webbplats https://aigtheftandloss.se/ < link >

Byte av en stulen eller förlorad enhet i utlandet beror på tillgänglighet. Alternativen kan variera beroende på region, enhet och modell. Byte samma dag är inte tillgängligt vid anspråk som gäller stöld eller förlust.