AppleCare för Mac
-
Apple-certifierad service och support
-
Prioriterad tillgång till teknisk support
-
Skydd för obegränsat antal olycksrelaterade skador
-
Batteri-service
-
Maskinvaruskydd
AppleCare+ täcker:
- Din Mac-dator
- Mac-batteri
- Medföljande tillbehör som nätadapter
- Apple-minne (RAM)
- Apple USB SuperDrive
- Obegränsat antal händelser av oavsiktlig skada – varje händelse med en serviceavgift på 849 kr för skador på skärm eller yttre hölje, eller 2 699 kr för annan oavsiktlig skada.
-
Support för mjukvara
AppleCare+ ger dig också support för:
- Användning av macOS och iCloud
- Anslutning av skrivare och trådlösa nätverk
- Snabba “hur gör man”-frågor om Apple-appar som Bilder, iMovie, GarageBand, Pages, Numbers och Keynote – samt proffsappar som Final Cut Pro, Logic Pro med flera.
-
Globalt reparationsskydd
Få tillgång till auktoriserad Mac-service lokalt när du reser internationellt.
-
Inlämningsreparation
Lämna in din Mac-dator till en Apple Store eller en auktoriserad Apple-servicepartner.
-
Service på plats för stationära datorer
Begär att en tekniker kommer till din plats eller att en budtjänst hämtar din Mac för service.
-
Postreparation för bärbara datorer
Skicka in din Mac-dator med en förbetald fraktlåda som tillhandahålls av Apple.
-
-
Köp senare
Lägg till AppleCare+ senast 60 dagar efter du köpt din Mac via mysupport.apple.com, på din Mac, i butik eller via telefon på 020 100 529.
-
Vi är en auktoriserad Apple-servicepartner. Våra tekniker är Apple-utbildade, så du kan lita på oss med alla dina Apple-enheter. Vi använder äkta Apple-delar för att utföra Apple-certifierade reparationer. Våra reparationer är garanterade i 90 dagar eller under den återstående tiden av din Apple-garanti eller AppleCare+-täckning, beroende på vilket som är längre.
Innehåll som kan döljas
- Avgifter för lokalsamtal kan tillkomma. Telefonnummer och öppettider kan variera och kan ändras.
- Hårdvaruskyddet som ingår i AppleCare+ börjar gälla från den dag du köper AppleCare+. Det innebär att om du köper AppleCare+ upp till 60 dagar efter att du köpte din Mac börjar hårdvaruskyddet som ingår i AppleCare+ att gälla från det datumet. Den tekniska supporten börjar gälla efter att Apples kostnadsfria tekniska support som gäller i 90 dagar från inköpsdatumet för din Mac löper ut. Både skyddet och supporten upphör 36 månader efter att du köpte din Mac. Tillgängligheten på servicealternativ beror på i vilket land tjänsten efterfrågas och var det Apple-auktoriserade servicestället är beläget. Produkter som skickas tillbaka för service kan komma att repareras eller ersättas med delar som är likvärdiga med nya delar vad gäller både prestanda och tillförlitlighet. Apple kan också begära att kunden själv byter ut komponenter mot reservdelar som är färdiga att installeras.
- Skyddet gäller endast Mac samt de ursprungliga tillbehören och omfattar (i) batterier som har kvar mindre än 80 procent av sin ursprungliga kapacitet och (ii) upp till två fall av oavsiktliga skador. En självrisk tillkommer för varje fall. Om Mac-datorn har katastrofala skador på grund av en olycka eller inte fungerar efter otillåtna ändringar behöver du köpa en ersättningsprodukt. Fullständig information finns i villkoren på https://www.apple.com/legal/sales-support/applecare/applecareplus/. - Den tekniska support som ingår ger tillgång till teknisk hjälp som kunden annars hade fått betala en avgift för.
